söndag 14 december 2008

Mysig tredje advent & lucia...???

Julen romatiseras oerhört mycket av media, filmer och barnprogram och hmm....av mig. Jag såg fram emot att Samuel skulle vara en av flera lucior på dagis, men nej, nej....Han ville inte klä på sig "klänningen", eller kronan. Jag fick inte ställa mig för att titta, utan bära honom. Emellertid tyckte jag att det var viktigt att han var med barngruppen, och inte blev en åskådare. Jaha...så var det med det. Något direkt luciafirande hade vi inte igår...dock var det mycket snö här så vi åkte snowracer och pulka hela dagen. Riktigt härligt att svischa ner för backen. Tredje advent - jaså, vi har inte tänt det tredje ljuset än! Samuel fick ett biokort i hans julstrumpa idag för att se den senaste Spöket Laban-filmen. Biokortet hann att försvinna spårlöst. Vi letade och letade, och kom för sent till bion. Det har aldrig hänt. Efter den hann jag springa till Designtorget för att inhandla en "GiveHope" kartong. Jag har köpt en årets julklapp - en upplevelse till hela familjen. Biljetterna ska ligga i den fina "GiveHope"-kartongen.

Nu kurrar det i magen. Samuel sover med alla ytterkläder på sig och klockan 18 har jag viktigt telefonmöte. Sambon får skynda sig hem från innebandyn. Då ska jag tända ljuset! Glad tredje advent på er. Vi har bara fyra dagar kvar till jullov....

2 kommentarer:

ecoloco sa...

Mysig blogg! Och fantastisk leksaksbutik du har! Jag gillade...typ allt! Är så urless på leksaksbutiker som delar in barn efter kön och säljer en massa giftigt skräp.

Glada hälsningar
Loa

Malin sa...

Tack så mycket! Det värmer alltid att få bra respons från alla om allt och inget.

//Malin - www.NyfikenLiten.se//