lördag 13 december 2008

Underbara juldekorationer!


Jag har blivit helt förälskad i julen! Med pyssel, julbak och juleljus tycker jag att det är just december som är julen, inte alla gånger just julafton. Dessa gudomligt fina juldekoratationer har jag hittat på adventsmarknad i gamla Linköping och den med tomten hittade jag på Stadsmuseet i Norrköping. Visst är de fina! Stadsmuseet i Norrköping är ett tips för julklappsinköp. Det blev en kvast därifrån till Samuel. Han vill så gärna också pyssla på vår uteplats när våren kommer. Även hela Knäppingsborg i Norrköping är riktigt mysigt för eventuell julshopping. Mimmis Visthus säljer delikatsser av ekologisk variant. Det finns både ost-och fiskaffär. Vår inlagda sill inköptes där förra året. Men jag äter dock inte sill, men den var uppskattad på vårt julbord. Jag klarar mig dock utan sill och skinka till julbordet. Bagarstugan säljer ekologiskt bröd och självklart mycket hembakat. Deras saffransbullar är så mumsiga och stora. Valuta för pengarna. Vill man äta lunch rekommenderas Fiskmagasinet. De har lunch varje vardag och till kväll är det suverän mat & service. Så har ni vägarna förbi Norrköping passa på att stanna till & mys lite.

Inga kommentarer: