torsdag 30 oktober 2008

Härliga Ekolådan!

Idag är det dags att fara till stormarknaden för att handla mat, & jag kom på Ekolådan! Jag blev påmind om Ekolådan igår när jag diskuterade miljöfrågor med min frisör & jag blev riktigt sugen på att bli prenumerant. Det fungerar tydligen så att man bestämmer sig vilken "ekolåda" man vill ha. Det finns en rad olika kombinationer med grönsaker & frukt. Det finns även möjlighet att beställa "tilläggsvaror". Sedan bestämmer man sig för hur ofta och när man vill ha hemleverans. Det som är det positiva med Ekolådan är att allt är så klart ekologiskt odlat, men också att man köper grönsaker som är naturliga för årstiden. Ett exempel är att det är inte "naturligt" att köpa jordgubbar mitt i vintern då jordgubbar i Sverige inte kan växa då.

Men uppdraget idag på stormarknaden är att kolla priser- hur mycket "dyrare" kan det bli med Ekolådan jämfört med Icas ekologiska sortiment. Det får bli en diskussion här hemma idag om vi kanske ska pröva att bli prenumeranter.....

Deras hemsida är www.ekoladan.se!

Inga kommentarer: