torsdag 12 februari 2009

Down Memory Lane!

...sitter i Samuels rum & blir nostalgisk när jag tittar på bilder från Kuba. Hösten 2004 for jag på studieresa till Kuba & Havanna. Så här efteråt fattar jag vilket upplevelse det faktiskt var, men väl där var jag mest frustrerad. Det handlade nog mycket om att jag inte pratar spanska.
Varje morgon åt vi frukost med denna vy över Havanna och ändå bort till Mexikanska gulfen. Havanna var en ganska ruffig stad, men arkitekturen var fantastisk. Kubanerna renoverade dock en hel del, men det betydde enbart att man målade om byggnader i starka färger som skulle föra landet tillbaka till sina glansdagar efter Castros revolution 1959.

När vi for dit var jag i femte månaden med Samuel. Med stödstrumpor på flighten så gick det bra. Det tråkigaste var att jag inte kunde slurpa på riktiga mojitos! Idag blir det en liten resa för oss, men inte alls så exotiskt som till Kuba. Vilka är era härligasta reseminnen?
Nu önskar vi att fly från denna kyla! Våren & sommaren känns ofantligt långt borta.
Kram M.

ps. en av världens bästa låtar....ds.

Inga kommentarer: