fredag 12 september 2008

Enastående, fantastiska "Planet Earth"















Ett axplock av underbara fotografier från den så enastående programserien "Planet Earth". Den visades för något år sedan på Svt men jag blev helt såld på den. Efter att ha fått riktigt ont i magen av serien "Planeten" var Planet Earth en klassisk naturserie som visade djurens värld och enastående naturlandskap. Det är faktiskt upplyftande att få se till viss del en glorifierande serie om vår planet då miljöhetsen & stressen är väldigt påtaglig idag. Den ger mig en påminnelse om varför jag tycker det är viktig att leva hållbart.
Jag tittar faktiskt på den här serien tillsammans med Samuel som är lite mer än 3 år. Hela familjen är helt fascinerad. Speciellt av pingvinerna som bildar dessa täta cirklar av sina kroppar för att klara av den Arktiska kylan. Jag hittar nämligen på en hel del sagor när Samuel ska sova. En är om sälen Silja som ska till tandläkaren för första gången. Den senaste var just om pingvinen Klara som ska överleva sista vinternatten innan solen når dem. Det var roligt att Samuel fick se bilderna som sagan var inspirerad av. Om ni inte har sett Planet Earth låna den från biblioteket eller investera i att köpa den. Den är fantastisk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Du har blivit nominerad på www.hellrehallbart.blogspot.com
Läs mer där...
Ha en bra dag!
/pernilla

Anonym sa...

Tack för det, Pernilla! ::))