torsdag 18 september 2008

Nominering & stjärna!



Min blogg har blivit nominerad! I bloggvärlden verkar det vara som ett kedjebrev; att man ska nominera läsvärda bloggar för att sprida & få fler läsare. Jag blev nominerad av www.hellrehallbart.blogspot.com , som också skriver om familjeliv, hållbar utveckling & företagande. Precis som jag.

Innan jag fortsätter att tipsa om läsvärda bloggar har jag fått min första tradera-stjärna. Jag har shoppat loss en del på tradera då jag hittat jättefina begagnade barnkläder. Det är vettigt att inte alltid köpa nytt, utan faktiskt ta vara på det som redan finns, att minska mitt ekologiska fotavtryck lite. Jag har hittat perfekta kläder till dagis där Samuel är ute hela dagarna då kläder slits. Jag är glad över att vara en stjärna - även om det bara är en liten en på Tradera.

För att återgå till att tipsa andra bloggar krävs en liten turné i cybervärlden för mig. Men jag surfar in på www.malvalin.blogspot.com då & då. Hon har shoppat hos mig i butiken & har blogg om miljötänk & familjeliv. Några hus ifrån mig bor Ylva som driver www.uteungar.se, hon har en blogg som ett komplement till webbutiken. Sedan jobbar jag som gymnasielärare också. Jag har två elever som startat sitt projektarbete och det kan man följa på www.projectevolution.blogg.se. Sedan finns det massor av fina bloggar som jag surfar in på, speciellt som handlar om foto, trädgård & inredning. Jag återkommer med fler tips.

Inga kommentarer: