torsdag 11 september 2008

Äntligen!


Nu är hösten här med besked! Jag tycker om hösten även om jag redan nu saknar att få bada i hav eller sjö. Emellertid var det varmt här i Linköping för några dagar sedan & då passade vi på att vara ute. Alldeles i närheten av där vi bor har vi ett omfattande naturreservat som består av ett magnifikt eklandskap. Det finns en skogsdunge där man kan grilla och det gjorde vi. Det blev en klassiker med grillad korv och bröd, men fantastiskt gott. Jag passade på att prova vildmarksväskan som finns i butiken & det lilla multiverktyget kom till användning. Riktigt bra faktiskt.


Vi har också rensat och städat på vår uteplats. Vi har en naturtomt inom vår bostadsrättsförening och där har jag & Samuel paxat en ek. Precis brevid där har vi en liten kompost. Så idag blev det lite till som vi hoppas ska bli till härlig jord till våren då vi återigen ska plantera ute.






Glada nyheter! Idag kom äntligen min beställning från Jabadabado! & så här kul tyckte Samuel att det var. Om ni inte ser vad det ska föreställa så är det ett slott - inte ett torn som man kan tycka vid första anblick. En kartong är dock oöppnad. Det är nämligen redan en julklapp till Samuel - En superfin lyftkran från PlanToys i trä. Jag tror att det kan bli svårt att hålla den hemlig ändå till den 24 december. Så om det finns önskemål att om produkter till butiken är det bara att skriva en rad så ska jag se vad jag kan hitta.

Ha det gott! //Malin //

Inga kommentarer: