måndag 3 november 2008

Brrr.....kallt!

Idag när min sambo hämtade Samuel på dagis var han genomvåt & kall om sina små fossingar. Igår fick vi tvätta hans fodrade Pettson stövlar för det hände en liten blöt olycka. Jag misstänker att de inte hade helt torkat, även om de låg på varmt element hela natten. Men det måste ha varit jättekallt när han har varit ute på dagis hela dagen. Han sa att han hade varit blöt om fötterna hela dagen. Mitt lilla hjärta....

Emellertid är Samuel på ett "Ur&Skur" dagis & då de inte är inne särskilt mycket är det kanske lite svårt att upptäcka att han var blöt & kall. Men nu ska det shoppas varma, gosiga GoreTex stövlar till Samuel. Jag blev förtjust i dessa från Viking. De finns att inhandla på www.uteungar.se för 599kr! Jag tycker dock att det är svårt att få tag på vettiga, hållbara kläder för barn som vistas mycket ute. Detta har gjort dock att jag skulle vilja ha kläder och skor i butiken. Dock krävs det en del kapital för detta, vilket jag för tillfället har lite ont om efter att några kunder lurade skjortan av mig. De storshoppade på faktura, men struntade i att betala!!! Inte särskilt snällt, tycker jag. Jag har inte riktigt repat mig mentalt än från detta & är fortfarande ledsen över detta. Jag är tydligen supernaiv, som tror gott om människor. Så ett viktigt tips är att du som läser har en webbutik, eller är i startfasen ...klart att du kan erbjuda faktura som betalningssätt, men ta kundens personnummer och kontrollera med Kronofogden så kunden inte har några betalningsanmärkningar. Den "värsta" av de kvinnor som lurade mig hade skulder på 250 000 kr.

För att vara mer positiv kommer jag att delta på julmarknad i Värmekyrkan i Norrköping. Värmekyrkan är inte en kyrka, utan en gammal ångpannelokal i industrilandskapet mitt i Norrköping. Riktig cool faktiskt. I advent sätts "ljus" i skorstenarna, som tänds vid varje advent. Det ska bli kul att få träffa folk & visa mina leksaker in real life. Kanske ses vi där??!!
Ha en mysig måndag!

Inga kommentarer: