fredag 9 januari 2009

135 kr!








Länge har jag väntat på att den stora loppisbutiken i Linköping skulle öppna efter alla helger. Igår var det dags! Jag begav mig dit förväntansfull och jag har ett par saker jag letar efter. Det första är ett nytt soffbord. Jag är innerligt trött på de gamla vi har. Sedan letar jag efter coola retrotyger att göra fina tavlor av samt lampfötter - gärna i glas. Efter någon timmes letande var det allt detta jag kom hem med; ett soffbord, en tavla, ett skrin, ett uppläggningsfat och ett sällskapsspel. 175 kr kostade det, men sedan som grädde på moset hade jag 20% studentrabatt. Allt kostade 135 kr! Helt galet! Jag var så glad igår när jag kom hem. Idag har det inhandlats vit färg för att soffbordet ska bli vitt....Det kommer att bli så fint. Återkommer med en bild när det är klart!!
Trevlig helg!




2 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Bra jobbat för 135 kr! Jag ÄLSKAR loppisar :) Det känns så himla bra att få återanvända sådant som någon annan inte vill ha! Brukar lämna in sådant jag inte vill ha också... så blir det ju använt igen :) Recycling - perfekt!

Fortsatt gott nytt 2009!

Kram Jenny

Malin sa...

Ja, det är kanon. Saken var den att när jag STOLT visade upp mitt bord visade det sig att jag kunde fått ett gratis av mina svärföräldrar. Men nu är det vitt och på plats i vardagsrummet.

Ha det gott! Malin.