onsdag 14 januari 2009

Minnen.


Vissa dagar känns tunga & irreterande. Idag är en sådan. Usch & Fy & dubbelblä! Jag skulle behöva ut & springa en mil för att få ur mig allt....
Väckarklockan ringde klockan sex imorse ...så tidigt, så mörkt. alldeles underbart att få stänga av den för att sova vidare. precis vad jag gjorde. Nästa gång jag vaknade ...Ooops! Klockan var 7:20. Det var bara att lämna den varma, mjuka sängen för att snabbt klä på sig, packa väskan och bre några smörgåsar. Sambo och barn låg kvar och sov. Frukost intog jag i bilen.
Idag var min första dag efter jullovet på min lärarpraktik. ...Det går lite trögt & jag tycker faktiskt inte att det är så givande som jag hade förväntat mig. Efter att observerat klasser hela dagen, ätit klibbiga makaroner med såkallad carbonarasås och fått sett på en film (som jag inte sett förut) fick jag äntligen åka hem för att hämta Samuel på dagis. Men möttes då av en något skeptisk fröken som undrade varför jag kom en timme för sent?
Hemma öppnade jag min jobbmail och blev fruktansvärt irreterad över ett "jobbproblem" som gjorde att jag suttit och läst arkivlagen ikväll utan resultat. ...och nu klockan nio har jag sett fram emot verklighetsflykt genom att kolla in "Made in Sweden" på fyran, men Samuel sover inte än.....GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Med anledning av detta försöker jag minnas sommaren vi hade på Öland. Vi hyrde en liten röd stuga nära havet och bodde där i två veckor. Det var så fint och frihet i en liten ask. Jag skulle gärna packa bilen imorgon och bara dra.....
Kram M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin!
Vi tackar och bugar! Dock är inte bloggen helt klar, men som sagt det går frammåt.

Jag förstår precis hur du menar med att vissa dagar är helt nä fy! Men men, snart är det vår! :D

Kram Maria

Förresten här har du http://www.poladroid.net/ Ett litet mysigt program som skapar polarider jättesnabbt och enkelt! Dock kan vissa bilder bli överredigerade, menmen :)

Lilla huset på prärien sa...

Vilken underbar semester ni verkar ha haft på Öland! Det skulle jag kunna tänka mig i sommar minsann.

Du har så himla rätt i det du säger om ekologisk mat! Jag försöker verkligen i möjligaste mån att handla rätt - ska genast säga till butiken att de har Eco-kaffe på erbjudande också :) Men jag måste vara ärlig... det är inte alltid det blir ekologiskt faktiskt. Inte på allt. Därför är det så himla bra att bli påmind om det hela. Idag tex på Beas Barnslikheter - härligt inlägg!! :)

Ha det bäst! Kram Jenny