tisdag 6 januari 2009

Happy happy!




Nu är alla helger över och jobb ska ersätta julledigheten. Vi fick i alla fall en härlig avslutning på lovet; en smaskig fika med sällskapsspel. "Den försvunna diamanten" är barndomsminne för mig. Jag spelade det ofta hos min barndomskompis, men hade inget själv. Nu ...ett antal gråa hårstrån senare har jag ett alldeles eget. Bara mitt...och familjens. Men det har spelats flitigt. Samuel har varit med trots att spelat är lite svårt. Jag vill lova att det kikades och vändes på spelpjäserna för att hitta afrikas diamant. Vi mumsade på härliga chokladbollar med kokosflingor. Denna gång blandade jag ingridienserna med handmixer och då blev det kanongott. Till sist var jag tvungen att testa webbutikens kaffemuggar från Sagaform. De ska vara "termomuggar" och inte bli varma som en vanlig mugg...och visst gick det att hålla i hela muggen utan att bränna fingrarna.

Inga kommentarer: