tisdag 13 januari 2009

Vintermys!


Idag for jag återigen till loppisen här i Linköping. Det är verkligen helt galet där. Det är drösvis med bilar innan affären har öppnat. Det väller in folk precis klockan fem då de öppnar. Denna gång sökte jag fortfarande efter en retro bordslampa, men utan resultat. Däremot kom jag hem med tre dukar, som jag är jätteglad för. Jag letade nämligen idag efter en ljusrosalila duk till köksbordet men fann inget i city. Inget på Indiska, Åhlens eller Hemtex. Sedan fann jag exakt den rosa färg jag sökte på loppisen. Jippi! En härlig grönrutig duk hittade jag också. Den sparar jag till de första knopparna kommer, för det var en riktig vårduk. Dukarna kostade 20 resp. 25 kr styck. Den fina skålen fyndades för 5 kr. Summan idag blev 60kr och då med min studentrabatt avdragen. Bilder kommer imorgon....

Ytterligare ett vintermys är ett alldeles försenat fotoprojekt, nämligen väggkalender. Denna gång vill jag göra fotokollage med ord eller små kortare texter. På någons blogg hittade jag en bra sida där man kunde ladda upp sina foton för att sedan utifrån olika mallar få fina kollage. Om det är någon som har tips på hemsida lämna gärna en kommentar & jag blir superglad. ::))
Kram M.

Inga kommentarer: