söndag 1 juni 2008

Historik - Marknad i soliga Söderköping.

Den 11 maj är det härlig marknad i den mysiga medeltida sommarstaden, Söderköping. Nyfikenliten.se kommer att vara där. Bor du i närheten är du varmt välkommen till mig! Det ska bli jättespännande! Om det blir som jag tänkt , så blir det bra!

HUR GICK DET DÅ?

Jag började på lördag eftermiddagen att packa bilen helt överfullt. Den var nästan full upp till taket. Kartonger, bord, stolar, rosa groda, penséer, matta, dukar & det viktigaste varorna. Jag hade en klar tanke över hur jag skulle forma mitt marknadsstånd. Det blev också jättefint!

Vi var i Söderköping hela söndagen & solen strålade. Det var mycket folk & det var sommarvarmt. Det var tur att vi hade ett stort parasoll med oss. Vi insåg ganska snabbt att det mål jag hade för försäljning var inte möjligt. Att det var ändå ganska svårt att sälja. Jag vet själv hur det är...man strosar på marknader, pratar med folk, fikar & ska man shoppa vill man göra det billigt. Jag har inte så mycket "billigt" i butiken.

Men efter lunch kom det igång. Jag hade delat ut mina 40 reklamblad och jag lämnade ut massa visitkort i marknadsföringssyfte. & jag blev väldigt nöjd med dagen. Sedan var det att börja packa ihop alla saker igen. Jag tog ut "lön" på 22 kr - en glass från Smultronstället. När jag kom hem låg jag i sängen hela kvällen. Mina fötter var trötta och svullna, men jag var ändå glad! ::))

Inga kommentarer: