onsdag 18 juni 2008

EKO-leksaker!













I dagens konsumetionshets & stress köper vi föräldrar många prylar som glittrar, är tuffa & av plast. Jag faller många gånger för Samuels önskan när vi är i en leksaksaffär. Dock börjar han förstå varför han inte få vissa leksaker - speciellt när jag & min sambo menar att just den leksaken kommer att snart gå sönder. Den hamnar i soppåsen & så var det dags att köpa något annat. Dock finns eko-smarta alternativ, nämligen PlanToys!

  • PlanToys träleksaker är gjorda av återvunnet gummiträ som dessutom är fria från kemikalier.


  • Träleksakernas färger är vattenbaserad, & är fri från tungmetaller som bly & kvicksilver.


  • Vid tillverkning av PlanToys leksaker används solenergi & biomassa som energikällor.


  • PlanToys mål är att visa på att det går att driva en miljövänlig produktion, som ger minskad global miljöpåverkan.
Läs mer på http://www.plantoys.com/.
Jag hoppas inom en snar framtid att kunna ta in fler leksaker från PlanToys i butiken. Jag väntar dock på den nya katalogen från Jabadabado & hoppas att de har tagit med några nyheter.
Cu.

Inga kommentarer: