onsdag 11 juni 2008

Varning för Surtanten! ;)


Äntligen har jag sommarlov! Puh, men jag är fortfarande förkyld & trött så det är svårt att uppskatta det. Men efter en givande konferens på Viking Lines Cinderella till Åland måste jag varna för surtanten i väntsalens café i Stockholm.

Glada i hågen slog vi oss ned vid ett av caféts bord. Jag plockade upp lite godis & dricka ur min väska, vilket jag ångrar eftersom det lockade fram en ilsken "servitris". Vi blev utskällda efter noter att det var minsann inte tillåtet att ha medtagen "matsäck" i cafét. Det är en gällande regel överallt i Stockholm. Vi var några utsocknes, inte några potentiella kunder. Jag var så arg att jag det enda "vapen" jag hade var ironi. Det var knappt att jag fick ha min hostmedicin synligt på bordet. Ska ni på kryssning i sommar med Viking Line - Akta er för cafét! Surtanten var till & med otrevlig när mina kollegor köpte dricka & mat av henne. Det var endast dyrt och äckligt.

Dock kom vi att få en rolig kryssning med kareoke, drinkar & faktiskt några timmars konferens.
SKEPP O`HOJ!

Inga kommentarer: