fredag 8 augusti 2008

Är hösten redan här?

Efter två dagar på Skänninge Marknad är jag väldigt trött, men också glad över att ha träffat många glada & positiva kunder. Många av mina leksaker och böcker har gått åt, vilket jag är väldigt glad över. Jag kommer dock att vänta med att beställa hem för mycket av prylar nu. Därför jag väntar på Formex mässan den 28-31 augusti. Då hoppas jag hitta nya, spännande & unika saker som passar nyfikenliten.se.

Även om hösten kanske redan har kommit så mitt mål att söka efter pedagogiska leksaker som stimulerar barn & vuxna till utelek & lärande om natur & djur. Det känns dock som en utmaning, men väldigt kreativt. Jag börjar även tänka på julsortiment, vilket känns väldigt tidigt....

Under helgen kommer jag också att jobba med att förnya webbutikens design. Jag kommer att ändra färgskalan till murriga höstfärger, nya bilder & fler nyheter. Jag vill utöka sortimentet, dock att innebära det att vissa produkter kommer vara beställningsvaror. Det beror främst på att som ny egen företagare är det en ekonomisk utmaning att ha ett stort lager, speciellt så här i början. Men jag kommer att ge mitt bästa för att ge kunder kontinuerlig information om beställningar & levaranstider.

I början av nästa vecka väntar jag i alla fall att få in de coola förvaringsaskarna & kuberna på lager. Jag har även trämobilerna på lager nu. Det känns superkul att få in nya prylar & vara kreativ för att utveckla nyfikenliten.se ´s koncept. Vissa varor ur vårt vår-sommar sortiment kommer vi att rea ut nu augusti ut, så passa på att shoppa till förmånliga priser!

Under helgen så passar det med lite regn då vi tycker det är otroligt roligt med OS. Jag är spänd på hur omvärlden kommer att reagera på Kinas politik, förtryck & propaganda. Vad kommer vi som tv tittare att få se , eller snarare inte få se....?





Inga kommentarer: