fredag 29 augusti 2008

Total förvirring!


Jo, det blev som jag trodde...total förvirring! Igår torsdags spenderades på Formexmässan & jag var i himlen. Vi vandrade runt i alla tre hallar och kollade på allt från ekologiskt godis, EKOväskor, barnkläder till såklart barnleksaker. Mitt mål var att hitta pedaogogiska (helst EKOsmarta) leksaker och prylar till även lite större barn. Jag vill utöka mitt sortiment med prylar även till medvetna föräldrar. Idag har jag mest prylar för 1½ till 3-4 åringar, vilket gör min butik väldigt nischad.Dock något som jag också är stolt över! Men det är inte helt enkelt att hitta nya leverantörer som passar in i mitt koncept, dvs. pedagogiska, hållbara och könsneutrala produkter. Det visar faktiskt att marknaden är ganska långsam, trots att de flesta säger att EKOsmarta produkter ligger i tiden.
Jag har även kommit underfund med att jag måste ha leverantörer som är flexibla gällande beställning och antal produkter per förpackning. Därför hoppas jag på att ta en hem fina kvalitetsprodukter från Klippan Yllefabrik som i oktober kommer med helt fantastiska EKOfiltar. Det ser jag fram emot.

Kontentan av hela mässan är förvirring - men ganska många idéer. Idag blir att ringa till nya leverantörer så nyfikenliten.se blir kund. Jag ska göra efterforskningar kring nya idéer för webbutiken och tänka en del om julen. Så idag kommer jag att sitta vid datorn större delen av dagen, vilket innebär att ev. beställningar skickas direkt idag om varor finns i lager och betalning sker med kort.
Ha en härlig fredag!//Malin//

Inga kommentarer: