söndag 10 augusti 2008

Shopping on-line!


Idag cyklade jag till kommersens mecka - Tornby i Linköping. Där finns IKEA, alla stora klädkedjor, stormarknader av alla dess slag. Jag var dock ute efter dagiskläder till Samuel. Dels behövs sköna mjuka kläder som passar under regnkläderna, men också nya regnkläder. Men efter någon timmes letande så tröttnade jag. För det första är pojkkläder för stereotypa - mörka (trista) färger, kedjor på jeansen & Spiderman illustrationer på tröjor. Usch! Det passar inte mig alls. För att hitta något mer neutralt brukar jag leta efter barnkläder på flickavdelningen. Idag var det väldigt mycket rosa, lila & blommor. De plagg jag hittade var då enfärgade, men det finns oftast ändå någon detalj som visar att plagget har en könstillhörighet. Detta tycker jag är så irreterande. När jag letar efter sköna, mysiga kläder så vill jag inte ha döskallar, pirater eller bilar. Jag vill inte att mitt barn ska kategorieras in i ett fack som består av Disneyfigurer. Varför är det nästan helt omöjligt att få mysiga kläder i vanliga klädaffärer där man oftast kan shoppa till vettiga priser?
Mycket irreterad cyklade jag hem i regnet & shoppade loss på internet. Fina Katvig kläder till rea-priser. I love internet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller helt med. Det är skönt att det finns sidor där man kan shoppa lite annat än HM!

rino sa...

ja visst är det irriterande att tjejplagg måste ha nåt litet hjärta eller annan tjejsignal på! Och så grabbarnas gråa coolinggrejer. Skönt att det iaf finns en del alternativ:-)