onsdag 20 augusti 2008

Testing testing!



Igår hämtade jag hem massor av härliga, pedagogiska leksaker till webbutiken nyfikenliten.se. ...& såklart var det som julafton för min Samuel - världens bästa testpilot. Han har testat stapelbåten, stapeltåget & våra matvaror som vi har i sortimentet. De funkar! När han byggde med klossorna var han helt fokuserad på att lägga klossorna rätt så att båten & tåget blev färdigbyggda. På kartongerna står det att stapelbåt och stapeltåg är från 2 år, men Samuel är 3 + och var mycket road. För mig som åskådare var der fascinerande hur han sökte lösningar på att få klossarna att passa. Det blev klurigt när livbojarna måste sättas dit innan samtliga blå klossar. Ger man barn tid finner de logiska svaren som krävs.

Både båten & tåget är väldigt fina & de är EKOsmarta. PlanToys är ett företag som tar stor miljöhänsyn i sin produktion. Därför är deras leksaker helt giftfria, tillverkade med snäll energi såsom solenergi och av återvunnit gummiträ. De är pedagogiska som ger barn utmaningar i sin lek.



Avslutningsvis blev hela familjen bjudna på mat. Samuel skar citron i vårt vatten. Själv drack han apelsinjuice med lite honung i.
Samuel tappade vissa saker på golvet & han tittade på mig & sa:
- Det är ingen fara, mamma. De är av trä. Det går inte sönder då!
Kan det bli bättre! Ha det gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag vill i alla fall gratulera dig till en mycket fin butik med sunda värderingar. Och fina grejer! Jag såg på bloggen hur roligt din son verkar ha med ekoleken. Jag har faktiskt precis fått en leverans från dig och det var just stapelbåten, stapelkul och mat&dryck. Inget är testat än, för det är presenter till barnen. Men när jag tog ut det ur förpackningarna så är det kvalitet rakt igenom och det ser verkligen kul ut. Är så glad att jag hittade din sida.

Lycka till med butiken!

Vänliga hälsningar Malin Molinder http://malvalin.blogspot.com/